تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون

تعمیر ماشین لباسشویی آریستون

فهرست مطالب

تعمیر ماشین لباسشویی آریستون

تعمیرکاران آکبند سرویس به صورت تخصصی تعمیرات لباسشویی آریستون را انجام داده و هیچ ابهامی نسبت به دستگاه شما ندارند. اگر لباسشویی شما آب را تخلیه نمی کند و یا اینکه ارور می زند، خاموش شده است و روشن نمی شود و یا هر ایراد دیگری که دارد تنها کافی است  با آکبند سرویس در ارتباط باشید. هم اکنون سفارش تعمیر لباسشویی ال جی خود را ثبت نمایید.

 

امروزه ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که هنگام خرید یک ماشین لباسشویی به چه عواملی توجه می‌کنید. سایز، میزان مصرف انرژی، ویژگی‌ها و قیمت از مهم‌ترین مواردی هستند که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. دستگاه شما ممکن است از کیفیت بسیار زیادی برخوردار باشد، اما بر اثر اتفاق دچار خرابی شود. و نیاز به یک تعمیرکار داشته باشیدآریستون یک برند ایتالیایی است که تحت مالکیت کمپانی بزرگ ایندزیت قرار دارد و لوازم خانگی تولیدی این برند با بالاترین سطح کیفیت و کارایی به بازار جهانی عرضه می‌گردند. ماشین لباسشویی آریستون نیز از عملکرد عالی و محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان برخوردار است اما هر دستگاه قدرتمندی نیز ممکن است دچار مشکل، ایراد و خرابی شود که در این صورت برای رفع اصولی و عیب یابی تخصصی آن باید از تکنسینی مجرب کمک دریافت گردد.

مرکز تخصصی خدمات آکبند سرویس برای ارائه بهترین خدمات ال جی به مشتریان خود از متخصصین و کارشناسان خبره در این زمینه استفاده می‌کند. این برند معتبر با سابقه 30 ساله‌ای که دارد، توانسته عملکرد بسیار موفقیت آمیزی را از خود به نمایش بگذارد. شما می‌توانید برای تعمیر لباسشویی  خود با خاطری آسوده به تآکبند سرویس مراجعه کنید.

آموزش ریست لباسشویی آریستون

بسیاری از مشکلات و ایرادهای ماشین لباسشویی و کدخطاها و ارورهای آنان به واسطه یک ریست ساده دستگاه برطرف می‌گردد. لباسشویی آریستون نیز جزو دسته لباسشویی‌هایی است که ریست کردن آن بسیار آسان و قابل اجرا می‌باشد. برای ریست لباسشویی آریستون باید دستگیره چرخان برنامه ماشین لباسشویی را روی نقطه مشکی رنگ قرار دهید و بعد از 3 ثانیه دکمه پاور را فشار داده تا دستگاه خاموش شود. به همین سادگی ریست لباسشویی آریستون شما انجام می‌گردد.

 

چه زمانی نیاز به تعمیر لباسشویی اریستون دارید؟

• تخلیه نشدن آب لباسشویی
• لرزش لباسشویی
• باز نشدن درب لباسشویی
• گرم نشدن آب لباسشویی
• بسته نشدن درب لباسشویی
• خراب شدن لاستیک دور درب لباسشویی
• خرابی تسمه موتور لباسشویی
• نچرخیدن دیگ لباسشویی
• وارد نشدن آب به دیگ لباسشویی
• نشان دادن کد خطا و ارور در صفحه نمایشگر لباسشویی
• روشن نشدن صفحه نمایشگر لباسشویی
• توقف در مراحل شستشو
• سروصدا کردن دیگ لباسشویی
• تمیز نشستن لباس‌ها

 

تعمیر ماشین لباسشویی

انجام تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون در منزل

حمل و نقل لباسشویی آریستون یک مسئله پر دردسر برای تعمیرات این دستگاه است و احتمال آسیب دیدن آن در طول مسیر بسیار زیاد می‌باشد. مجموعه آکبند سرویس با ارائه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی آریستون در منزل روند دریافت تعمیرات برای مشتریان را آسان کرده و با اعزام تکنسین متخصص و مجرب برای دستگاه، در کمترین زمان ایراد را در محل و در حضور شما رفع خواهند کرد.

 

نکات مهم در استفاده از لباسشویی آریستون

به هنگام استفاده از لباسشویی آریستون رعایت مجموعه‌ای از نکات باعث افزایش طول عمر دستگاه و قطعات لباسشویی آریستون خواهد شد.

  1. به خاطر داشته باشید که به هنگام استفاده از لباسشویی آریستون پس از هر 30 مرتبه کارکرد نیاز است که لباسشویی بدون لباس روشن شده و جرم‌گیری شود تا قطعات لباسشویی آریستون از هرگونه جرم و رسوبی پاک گردد.
  2. از مواد شوینده مرغوب و به مقدار مناسب در هنگام استفاده از لباسشویی استفاده نمایید، زیرا اگر ماده شوینده به مقدار کم استفاده گردد سبب تمیز نشدن لباس‌ها و اگر به میزان زیاد ریخته شود موجب آسیب رسیدن به لباسشویی آریستون خواهد شد.
  3. در طی فواصل زمانی مختلف لاستیک دور درب لباسشویی را توسط یک دستمال مرطوب تمیز نمایید.
  4. پس از اتمام مراحل شستشو لباسشویی آریستون درب دستگاه را تا دقایقی باز بگذارید تا از کپک زدگی محفظه لباسشویی آریستون جلوگیری نموده و مانع از ایجاد بوی نامطبوع لباس ها و مخزن دستگاه شوید.

 

کد خطا و ارورهای ماشین لباسشویی آریستون

ارور‌ ماشین لباسشویی آریستون به دو حالت متفاوت نمایان می‌شوند.

  1. اگر دستگاه شما صفحه نمایش LCD داشته باشد، علامت E به همراه دو عدد نمایش داده خواهد شد.
  2. اگر لباسشویی شما فاقد صفحه نمایش LCD باشد، چراغ های LED بر روی ماشین لباسشویی آریستون فلش خواهد زد.

در ادامه لیستی از ایرادات ماشین لباسشویی آریستون را مطرح می‌کنیم. شما بعد از مطالعه متن این خطاها می‌توانید به ایراد دستگاه خود پی ببرید. گاهی بعضی از این ایرادات توسط خود شما قابل رفع است که می‌توانید این کار را بدون پرداخت هزینه انجام دهید و گاهی نیز باید حتما با متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون تماس بگیرید.

۱. کد خطا F10 ماشین لباسشویی آریستون

این ارور لباسشویی آریستون به معنای عدم وجود آب سرد در دستگاه می‌باشد. در واقع اگر در زمان انجام سیکل شستشو، آب سرد به دستگاه وارد نشود و مانعی وجود داشته باشد، این ارور در صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

ابتدا باز بودن شیر آب سرد و پیچ نخوردن شلنگ تخلیه آب را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل در هر یک، آن را برطرف کنید تا کد خطای دستگاه پاک شود. برای تعمیر ماشین لباسشویی آریستون در صورت بروز ارور f10 نیازی به حضور تکنسین وجود ندارد.

 

۲. تعمیرات لباسشویی آریستون در صورت بروز کد خطا F11

علت نمایش کد خطای F11 ماشین لباسشویی آریستون، عدم وجود آب گرم در دستگاه است. ممکن است به دلیل سرد بودن دمای محیط، لوله‌ها یخ زده باشند.

همچنین دلیل ساده باز نبودن شیر آب گرم و یا پیچ خوردگی در شلنگ تخلیه نیز باعث این مشکل خواهد شد. از این رو برای تعمیر لباسشویی آریستون بررسی موارد گفته شده بپردازید و اگر مشکل در هر یک از بخش‌ها بود، آن را رفع و برطرف نمایید.

 

۳. تعمیر ماشین لباسشویی آریستون اگر خطاهای F12 و F13 ظاهر شود

این کد خطای آریستون نیز مربوط به وجود مشکل در آب سرد و گرم دستگاه می‌باشد. برای رفع این کد خطاها باید شیر آب سرد و گرم و شلنگ تخلیه را چک و بررسی کنید.

 

۴. کد خطا F14 ماشین لباسشویی آریستون

علت نمایش این ارور لباسشویی آریستون در مشکل گرم کردن آب دستگاه می‌باشد. معمولاً به دلیل وجود ایراد در سنسور حرارتی و المنت ماشین لباسشویی این مشکل در دستگاه به وجود خواهد آمد. از این رو برای رفع ارور ماشین لباسشویی آریستون، باید به تعویض قطعه سنسور حرارتی و یا المنت دستگاه بپردازید.

احتمالا در این حالت برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون باید با متخصص تماس بگیرید.

 

۵. تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون در صورت بروز ارور F15

کد خطای F15 ماشین لباسشویی آریستون به معنای این است که آب دستگاه به بیرون پمپ نشده و ایراد در شلنگ تخلیه می‌باشد. احتمالا به دلیل وجود مشکل در زمان نصب شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی و عدم درست انجام این کار، ایراد در دستگاه رخ خواهد داد.این ارور سبب عدم تخلیه آب لباسشویی میشود.

از این رو باید ارتفاع لازمه و مناسب را برای ماشین لباسشویی در نظر گرفته و به نصب درست آن اقدام نمایید تا مشکل و انسدادی در لوله ماشین لباسشویی در زمان انجام شستشو رخ ندهد.

 

۶. کد خطا F16 ماشین لباسشویی آریستون

این ارور لباسشویی آریستون به دلیل قطع شدن سطح آب در دستگاه رخ می‌دهد. از این رو برای رفع کد خطا باید آب ورودی دستگاه را قطع کرده تا سطح آب در دستگاه بیشتر نشود.

 

۷. تعمیر ماشین لباسشویی آریستون در صورت ظاهر شدن ارور F17

کد خطا F17 در ماشین لباسشویی آریستون به معنای وجود مشکل در درب دستگاه می‌باشد. این ارور یا به دلیل درست بسته نشدن درب ماشین لباسشویی نمایش داده شده است و یا یکی از قطعات درب چون میکروسوئیچ دچار مشکل شده است.

در صورت نیاز به مشاوره تماس بگیرید 

از این رو برای تعمیر ماشین لباسشویی آریستون ابتدا باید درب ماشین لباسشویی را چک کرده و محکم ببندید. اگر کد خطای نمایش داده شده رفع نشد، احتمالا قطعه میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده است که باید تکنسین‌کار برای رفع ارور ماشین لباسشویی آریستون به تعویض قطعه و تعمیر ماشین لباسشویی بپردازد.

 

۸. کد خطاهای F20 و F21 ماشین لباسشویی آریستون

نمایش این کد خطاهای آریستون به معنای وجود ایراد و خرابی در ترمیستور دستگاه می‌باشد. به دلیل تخصصی بودن این امر، بهتر است که یک تکنسین‌کار به چک کردن قطعه ترمیستور و رفع ارور ماشین لباسشویی آریستون بپردازد تا مشکل دستگاه حادتر نشود.

 

۹. تعمیر لباسشویی اریستون در صورت ظاهر شدن کد خطاهای F30 و F31

علت نمایش این کد خطاهای آریستون، به دلیل وجود مشکل در قطعه درایو موتور دستگاه می‌باشد. برای رفع این کد خطا دستگاه، باید مجدداً برنامه‌ریزی لباسشویی را اجرا کنید. اگر کد خطا رفع نشد، باید موتور را بررسی کرده و به تعمیر لباسشویی آریستون بپردازید. ایرادات در موتور معمولا باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی میشوند.

 

۱۰. کد خطای F33 ماشین لباسشویی آریستون

کد خطا F33 ماشین لباسشویی آریستون به معنای وجود ایراد و مشکل در قطعه سوئیچ فشار دستگاه می‌باشد. از این رو به دلیل خرابی و ایراد این قطعه سطح آب در ماشین لباسشویی بسیار زیاد بوده که باعث نمایش این ارور لباسشویی آریستون شده است.

برای انجام تعمیرات لباسشویی آریستون در این حالت باید قطعه سوئیچ فشار، شلنگ و محفظه مربوط به سوئیچ را چک و بررسی کنید و در صورت وجود ایراد به تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب بپردازید.

 

۱۱. کد خطای F40 ماشین لباسشویی آریستون

این ارور لباسشویی آریستون به معنای جمع شدن آب در سطح زیر حفاظت دستگاه در طول مرحله گرمایشی می‌باشد. برای رفع این کد خطا، بهتر است که یک تکنسین‌کار ماشین لباسشویی را چک و بررسی کرده و ایراد به وجود آمده در قطعات دستگاه را برطرف نماید.

اگر نیاز به مشاوره دارید ازمشاوره تلفنی کمک بگیرید.

۱۲. تعمیر ماشین لباسشویی آریستون در صورت بروز کد خطای F41

کد خطا F41 ماشین لباسشویی آریستون به دلیل وجود مشکل در قطعه تشخیص سطح آب دستگاه نمایش داده شده است. برای رفع ارور ماشین لباسشویی آریستون باید به بررسی قطعات هیدروستات دستگاه و برد الکترونیکی بپردازید. اگر مشکل و ایراد در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشد، باید به تعویض قطعه بپردازید تا کد خطا رفع شود.

 

۱۳. ارور F43، یک ارور رایج ماشین لباسشویی آریستون

این ارور لباسشویی آریستون به معنای وجود مشکل در قفل درب دستگاه و برد کنترل می‌باشد. در برخی از اوقات با چک کردن قفل درب، مشکلی در این بخش وجود نداشته و به دلیل ایراد در برد کنترل که مستقیماً بر قفل درب تاثیر دارد، این کد خطا نمایش داده می‌شود. از این رو باید به بررسی برد کنترل اصلی و تعویض این قطعه بپردازید تا کد خطای نمایش داده شده رفع شود.

 

۱۴. کد خطاهای F50 و F51 ماشین لباسشویی آریستون

علت نمایش این کد خطاهای لباسشویی آریستون به دلیل وجود مشکل در برنامه شستشوی دستگاه می‌باشد. برای رفع این کد خطا و مشکل دستگاه باید مجدداً به برنامه‌ریزی ماشین لباسشویی اقدام کرده و شرایط پیش فرض دستگاه را ذخیره کنید.

 

۱۵. کد خطا F62

این ارور لباسشویی آریستون به معنای گرم شدن بیش از حد آب در دستگاه و مشکل در پنل کنترلی لباسشویی می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید سنسور دما، اتصالات و سیم‌کشی‌های آن و قطعه المنت حرارتی را چک و بررسی نمایید.

برای تعمیر لباسشویی اریستون اگر مشکلی در سیستم گرمایشی دستگاه وجود داشت، باید با عیب‌یابی و تعمیر قطعه معیوب بیان شده مربوط به کد خطای F62 مشکل را برطرف کنید.

 

۱۶. کد  خطا F82 ماشین لباسشویی آریستون

علت نمایش کد خطا F82 ماشین لباسشویی آریستون در خطای مربوط به برنامه‌نویسی برد کنترل دستگاه می‌باشد. از این رو به دلیل حساسیت قطعه برد کنترل و تخصصی بودن تعمیر آن، بهتر است برای انجام تعمیرات لباسشویی آریستون یک تکنسین‌کار، دستگاه را بررسی کرده و به تعمیر قطعه و یا در صورت لزوم به تعویض آن اقدام نماید.

ایرادات متداول تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

درب ماشین لباسشویی آریستون بسته نمی‌شود

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی آریستون به یک معضل این دستگاه تبدیل شده است. معمولا این عیب از تراز سیستم درب، زه داخلی و زبانه درب دستگاه می‌باشد که می‌بایست توسط تکنسین به صورت کامل بازدید گردد.

چراغ های ماشین لباسشویی روشن و خاموش می شود و چشمک میزند

چشمک زن چراغ ها به معنی ایراد مشخصی نیست بلکه نماد ارور می باشد و هر چراغ معنا و مفهوم خاصی دارد . معمولا در اینگونه مواقع در اکثر ماشین لباسشویی های آریستون ولوم چرخنده به صورت ساعتگرد و خودکار به دور خود می چرخد و پمپ به صورت خودکار بر روی مدار می آید . برای مثال زمانی که تمامی چراغ ها با هم روشن و خاموش می‌شود.

توجه کنید: تمامی چراغ ها در اکثر موارد ایراد از برد ماشین لباسشویی آریستون می‌باشد. توجه کنید که هر چراغ معنا و مفهوم خاصی دارد.

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی آریستون در حالی که آبگیری می کند ولی کار نمی کند، چیست؟

زمانی که آب وارد ماشین لباسشویی می شود اما دستگاه کار نمی کند احتمالا عیب از موتور ماشین لباسشویی می باشد. حال باید برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون در این حالت دید که موتور دچار چه ایرادی شده است. در اکثر موارد خرابی زغال موتور و یا کلکتور باعث بروز این عیب می شود. البته احتمالات دیگری نیز وجود دارد اما از درجه اهمیت کمتری برخوردار است.

آب در ماشین لباسشویی آریستون تخلیه نمی‌شود؟

وظیفه تخلیه آب در ماشین لباسشویی مربوط به پمپ دستگاه می باشد. معمولا پمپ های ماشین لباسشویی مربوط به شرکت آسکول و یا پلاست ایتالیا بوده و برق مصرفی آن ۲۲۰vمی باشد. عمر مفید این محصول ۱۰سال می باشد.

ارور مربوط به پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی آریستون F05می باشد . البته قبل از تعویض پمپ حتما مسیرهای منتهی به خروج آب را بررسی نمایید تا دچار گرفتگی نشده باشد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی اریستون در این حالت بهتر است با تکنسین آکبند سرویس تماس بگیرید.

لباسشویی اریستون در هنگام خشک کردن صدای زیادی می‌دهد

صدای زیاد لباسشویی آریستون به دو مقوله دیگ ماشین لباسشویی و موتور برمیگردد.

اگر ایراد از موتور باشد که معمولا با تعویض بلبرینگ مشکل دستگاه حل می گردد اما اگر عیب از دیگ ماشین لباسشویی آریستون باشد معمولا مقوله بسیار پیچیده خواهد شد زیرا در ۹۰درصد مدل های لباسشویی آریستون ،دیگ دستگاه به صورت پرسی می باشد و به منظور انجام تعمیرات می بایست این پرس باز شود و مجدد پرس شود . پس از باز شدن دیگ ،با توجه به عیب ،معمولا شفت ،بلبرینگ و کاسه نمد تعویض می شود.

دستگاه خاموش شده و روشن نمی‌شود. برای تعمیر لباسشویی آریستون در این حالت چه باید کرد؟

اینکه دستگاه خاموش می شود و روشن نمی شود به چند دلیل اصلی مربوط می شود. ابتدا پریز و سیم ورود برق را بررسی کنید. سپس باید برد و یا نمایشگر دستگاه را بررسی نمود .

ماشین لباسشویی های آریستون شامل یک نمایشگر بوده که نشانگر برنامه ها بوده و به کمک آن برنامه ها را انتخب می کنیم. از طرف دیگر یک برد فرمان نیز در لباسشویی های آریستون وجود دارد که معمولا در گوشه سمت چپ و در کف دستگاه قرار دارد و به نوعی مغز لباسشویی می باشد. در ۹۰ درصد مواقع برد اصلی دچار آسیب می شود.

سوالات متداول

بسیاری از مشکلات و ایرادهای ماشین لباسشویی و کدخطاها و ارورهای آنان به واسطه یک ریست ساده دستگاه برطرف می‌گردد. لباسشویی آریستون نیز جزو دسته لباسشویی‌هایی است که ریست کردن آن بسیار آسان و قابل اجرا می‌باشد. برای ریست لباسشویی آریستون باید دستگیره چرخان برنامه ماشین لباسشویی را روی نقطه مشکی رنگ قرار دهید و بعد از 3 ثانیه دکمه پاور را فشار داده تا دستگاه خاموش شود. به همین سادگی ریست لباسشویی آریستون شما انجام می‌گردد.

بهتر است قبل از تماس با متخصص تعمیر لباسشویی اریستون خودتان یک بار دستگاه را ریست کنید، شاید مشکل به وجود آمده رفع شده باشد.

خدمات لباسشویی آریستون 12 ماه ضمانت دارد. این ضمانت شامل اجرت دستمزد و قطعات می باشد.

توجه داشته باشید که قطعات زینتی و لاستیکی شامل ضمانت نمی باشد.

به خاطر داشته باشید که به هنگام استفاده از لباسشویی آریستون، به منظور کاهش نیاز به خدمات مرتبط با تعمیر لباسشویی آریستون، پس از هر 30 مرتبه کارکرد نیاز است که لباسشویی بدون لباس روشن شده و جرم‌گیری شود تا قطعات لباسشویی آریستون از هرگونه جرم و رسوبی پاک گردد.

برای درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون با

tel:+989224304916

تماس بگیرید و یا فرم درخواست اعزام کارشناس را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کم ترین زمان ممکن جهت هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

آرامش و رضایت مشتری از اصول آکبند سرویس می‌باشد. پس در صورتی که نسبت به رفتار و تخصص تکنسین، هرگونه ابهام انتقاد و یا اعتراضی داشتید تنها کافی است که با دفتر مرکزی تماس گرفته و این موضوع را با اپراتورهای ما در میان گذارید تا تیم پشتیبانی در لحظه به مشکل رسیدگی کنند.

بله. علاوه بر آنکه تمامی کارشناسان این مرکز از افراد متعهد و امین می‌باشند، تمامی موارد سازمان های امنیتی و نظارتی را گذرانده و همگی دارای گواهی عدم سوء پیشینه می‌باشند و تست های روانشناسی مجموعه را گذرانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا